onsdag 15 juli 2009

Vad är väl en dag fylld med marmelad på Dyrön!

Idag ska jag och mina vänner (Susanne, Christel och Lotta) åka över till Dyrön och ställa upp ett stånd för att sälja marmelader som vi har kokat. Lottas sambo Rune ska vara med på ett hörn och spela gitarr och sjunga. Vi har fått tillåtelse att stå utanför kiosken där de dagen till ära ska servera fika. Så vi får hoppas att det går bra och att vädrets makter är med oss.
¤
Ja, jag hoppas att även min hjärna och kropp står pall. Gårdagen var totalt rörig i min tankeverksamhet t.o.m G tyckte att jag var konstig. Gick bara inte att samla tankarna och allt blev så konstigt. Känns inte helt bra idag heller men känner att det kan vara bra att komma ut och träffa marmelad-damerna. Kan ju ta en stol med mig och bara sitta och dega och låta de andra göra jobbet. Låter bra tycker jag i alla fall. Alltid lika trevligt att se på när andra jobbar sig svettiga, fast detta är ju inget svettigt jobb i och för sig.
¤
Dags för:
Apelsinmarmelad med ingefära
Fikonmarmelad med mandel
Kanderad hallonmarmelad med aprikosmarmelad
Jordgubb-, vanilj- och rabarbersylt
Lingonpäron
Lingonsås
¤
Allt hemkokt utan tillsatser av annat än riktiga råvaror!

1 kommentar:

Åsa sa...

Ååå jag bli såå sugen på allt gott ni gör när jag ser bilderna å läser vad för gott det är i burkarna! Jag får nog lägga en beställning!=))

Ha det bäst vännen!

Kram Åsa