tisdag 14 juli 2009

Nu är det tisdag den 14 juli!

Tror jag ska göra som Zigge idag, bara ligga ´å slappa, fast jag antar ändå att det blir som vanligt full aktivitet. Har så svårt för att bara slappa men är medveten om att det är det som jag borde ta mig tid till att göra för att jag ska få samlat på mig tid och ork att kunna styra upp mitt liv och min energi.
¤
Att få energin att räcka till det vardagliga är nog den svåraste uppgiften jag har här i livet just nu. I långa loppet så är det ju inte bara det vardagliga hemmavid utan även arbetslivet som är så tungt att samla energi till. Det sistnämnda är nog det som sliter mest på min ork! Mår så otroligt dåligt så fort arbetet kommer på tal, hur jag ska få rätsida på det vet jag inte!
¤
Att må som man förtjänar tycker jag inte stämmer in på min situation men det är lätt att säga så. Vet innerst inne att jag förtjänar ett bättre liv men hur samlar man så mycket ork att man kan ta steget som behövs för att gå vidare? Läker kroppen sig så hoppas jag innerligt att hjärnan gör det också så att tankarna inte bara rör ihop sig hela tiden. Att minnet kommer att funka som det en gång gjort.
¤
Mår allra bäst när jag är absorberad till bredden av hundar! Min vecka hos Åsa och hennes hunddagis var som plåster på såren. Bara hundar 24 timmar om dygnet och de mysiga pratkvällarna med Åsa innehållande både mat och dryck. Saknade givetvis mina egna små godingar men det var gott att slippa "kraven" att ta ansvar för dem. Bara vara!
¤¤
¤¤
Åsa du är en lycklig och mycket duktig människa!
Älska dina nära och kära!
Vårda dina hundar!
Lev ett lyckligt liv, för det är du värd!
//C
¤¤
¤¤

1 kommentar:

Åsa sa...

Jag vet knappt vad jag ska säga...ingen har skrivit nåt så snällt om mig förut...*rodnar*

Du är en underbar människa som du är Carina...och det känns bra att man har kunnat göra någon glad fö en kort period!

Du kommer att läka och må bra, men det kommer ju ta tid, se framåt och dröm om ditt hunddagis, se att du tog dig över ett stort hinder genom att göra utbildningen först å främst! Vilken bedrift! Snart är du där...med DITT dagis där du bestämmer hur dagen ska se ut - vilken frihet det är, och vilken lättnad!

Å vin ska vi väl slurpa i oss nästa gång vi ses? Det va så trevligt...en påse chips till det satt finfint! Längtar tills vi ses igen!!

Vi ska försöka komma i sommar tänkte jag...om det är ok med er?

Många bumlingkramar till dig...från mig!

Åsa