lördag 25 juli 2009

Röran långt bort i minnet!

¤
Idag är en jobbig dag med huvudvärk och rejäl känning av allergi.
Försöker ändå pyssla lite i lagom tempo för hjärnan. Jobbigast är alla ljud som går rakt in i hjärnroten, känns det som i alla fall.
¤
Ikväll är vi bjudna på stort kalas med många släktingar men jag tror att jag måste avboka det så här i sista minut för huvudvärken vill inte ge sig. Är ju några mil att åka så det känns bara jobbigt att åka långt för att sen sitta och halvspy åt ljud och folk i rörelse. Får vara hemma och göra ingenting istället men jag känner mig själv och vet att stilla, lugnt blir till att vela runt och röra till hemmet ännu mera.
¤
Hemmet är som en enda stor härva av garnnystan!
Var ska man börja för att hitta en ända?
Ja, ja allt kan bara bli till det bättre, tror jag. Men vem som ska fixa iordning min röra är en annan fråga, troligen bör det vara jag som saknar energi till det, oturligt nog.
Är nog därför som det är skönt att resa bort på små semesterutflykter och lägga undan röran långt bak i minnet.
¤
¤

Inga kommentarer: