söndag 26 juli 2009

Liksom livet, är det föränderligt från dag till dag!

¤
En dag som många andra som jag upplevt de senaste åren, blixtrande huvudvärk så otroligt enerverande. Åkte ändå upp till TjBK eftersom det är jag från början som drog igång rallytränings tillfällen nu under sommaren. Tur är ju att Sanna var där, hon är en pärla! Tyvärr kan man säga så kom det väldigt få men eftersom jag mådde skit så var det ganska skönt. Svårt att vara trevlig när knoppen dundrar för minsta lilla ljud. Passade på att dricka kaffe och diverse dryck för att få i mig vätska tänkte att allt skulle kännas bättre då; men, men!
¤
Just nu är huvudvärken lagom, kan man säga. Den går att överleva med för stunden och alla ljud som finns runtomkring går att härda ut. Ibland när det är som värst skulle man vara isolerad ute på en tyst och stillsam ö. Fast då skulle jag nog bli tokig av hemlängtan, hemma är ju alltid bäst.
¤
Ikväll ska jag gå och lägga mig och slappa så fort som möjligt, tror jag ska drömma lite om hundar och en släng om hunddagis. Saknar nätterna och känslan av flertalet hundar runt omkring mig på natten som det var hos Åsa på hennes hunddagis, bara så du vet Åsa så avundas jag dig. Fast jag vet att det inte bara är en dans med hundklapp och gos! Det är så mycket mer, liksom livet så är det föränderligt från dag till dag!
¤
¤

1 kommentar:

Åsa sa...

Å va du är rar Carina! Du är välkommen hit på lillsemester närhelst du vill!! Det ska du veta. Den gröna soffan står alltid ledig för dig och du ska veta att du är till stor hjälp för mig! Att komma på morgonen till dagis å mötas av dig, dörren öppen å några vovvar som har fått lätta på trycket i den tidiga timmen, byta några ord och sen börja dagen på riktigt med allt vad det innebär. Att ha nån som du att prata med har känts oerhört härligt, vi är nog ganska lika i många avseenden. Tänk va roligt att vi fann varann på utbildningen och att det skulle leda till en vänskap som kommer hålla i sig i många år...trots avståndet mellan oss så har man ju idag mycket lättare för att hålla kontakten, bara man har en burk i närheten!=))

Ha det så bra nu å hoppas att skallebanket släpper snart...

Många kramar Åsa <3