måndag 27 juli 2009

Avslappnad, eller?


Våra hundar har lite olika sätt och ställen att ligga på. Lillstumpen Nizze gillar att ligga på stolarna under köksbordet som synes. Han är en härligt skön liten blandras med ett lugn som smittar av sig.
¤
Att han mest är tibetansk spaniel syns på utseendet men var finns pudeln och den italienska vinthunden?
G har lärt honom att falla på sida när hon säger "pang", han gör det hela en aning dramatiskt genom att segt ramla omkull och sedan ligga stilla. Gäller bara att inte råka prata med honom för då rör sig svansen direkt.
¤
¤
Förövrigt så finns Tor i skallen även idag, försöker att ignorera honom men det är inte så lätt. Vad vore livet utan Tor?
Alldeles, alldeles underbart!!
Han är ju som en i familjen nu för tiden men jag tror inte att saknaden skulle bli så stor om han flyttade ifrån mig. Kan inte exakt komma ihåg hur många år jag har haft sällskap av honom men han har varit mest aktiv de senaste tre åren. Om och när jag slipper ifrån Tor ska jag fira med mycket oväsen och fullständig njutning av livet.
¤
¤
Men visst finns det annat i livet som gör livet värt att leva!
Familj
Vänner, nya och gamla
Hundar
Tro hopp och kärlek

2 kommentarer:

Åsa sa...

Jag ska sparka den där jädra Tor på smalbenet nästa gång jag ser han!! Han kan dra dit pepparn växer...hade besök av han igår..iofs delvis självförvållat..=))

Hoppas det blir bättre i skallen snart...

Kram Åsa

Åsa sa...

Det ska bli jättekul att Jennie kommer hit! Jag ska bara suuuga i mig all kunskap hon ger mig, sen kommer dagis att bli bättre å bättre!!

Kram på dig!!