söndag 19 juli 2009

Älska, glömma och förlåta!

När jag skrev förra inlägget kom jag att tänka på något som jag minns sedan min tid på gymnasiet
¤
Älska, glömma och förlåta!
¤
När jag var sexton-sjutton år gick jag på lanthushållsskola i Dingle.
Vi lärde oss där att laga mat, servera, ta hand om tvätt och mycket mer. Vi sydde våra förklädesklänningar och huckle som vi använde när vi var i köken och lagade mat, vi vävde mattor, filtar, dukar m.m. Allt som hör ett stort eller litet kök och hushåll till.
När jag då skrev orden: Älska, glömma och förlåta kom jag att tänka på att jag på den tiden hittade en annons i tidningen Land där man kunde skicka efter broderibeskrivning med diverse tillbehör för att just brodera en liten tavla med orden: Älska, glömma och förlåta.
¤
Eftersom man inte hade så bra med pengar när man studerade så ritade jag av tavlan som fanns på bilden och fixade brodyrtyg/garn genom skolan. Men just nu vet jag inte var jag har broderiet men det ligger nog på ett säkert ställe som allt annat man lägger undan. Tavlan med broderiet blev i alla fall färdig under min tid på lanthushåll men har hittills aldrig varit uppsatt på väggarna här i huset. Kanske nått jag får leta reda på nån dag.
¤
Ibland så bara minnen poppar upp hur som helst och vilka minnen det kan vara ibland.

Inga kommentarer: