fredag 13 februari 2009

Zigge, jag och ekskogen!

I förmiddags var jag och min kära hund på promenad till ekskogen. Visst är det skönt när solen lyser men vinden var inte så skön. Det är faktiskt länge sen som det bara var jag och Zigge som tog oss en sväng. Oftast får man ju dra med sig de andra tosssiga hundkrakarna.
Hade även med mig G:s kamera för att försöka få till några nya bilder på min sötnos. Har ju klippt till honom ganska nyss och han blir ju så härlig då. Oj, kom precis på att jag har glömt att duscha honom som det var tänkt för endel dagar sedan. Får väl se om man kan få till det nu i helgen.
¤
Ja, då är det då dags att fira "Alla hjärtans dag" imorgon.
Gammel Farfar Albins födelsedag!
Är några år sedan nu som han levde, närmare 14 år sedan i år, väldans vad tiden går. Ja livet går framåt, ibland rusar det fram och ibland går det i sakta mak. Känns som om det vore igår man såg honom sist.
¤
Minnen väcks till liv, känslor rörs om när man tänker tillbaka på de två människor som tog över mamma/pappa rollen för mig och min bror, alltså min Farmor och min Farfar, medan vi barn var små. Hur skulle vi växt upp om vi levt i en "Svensson familj"?
Hade man mått bättre?
Hade det varit till vår fördel?
Hade livet över huvud taget sett annorlunda ut?
Ja, inte lär man få något svar på detta, livet har rullat på ändå!
¤
Hm, solen hade lyst idag fredag den 13 februari 2009 i vilket fall som helst, eller?!

Inga kommentarer: