lördag 28 februari 2009

Det är till att hoppas och tro!

En lördag, ganska lik många andra lördagar!
¤
Dagen ute är grå.
Inomhus har det varit tid för melodikryss som vanligt på lördag morgon klockan 10.00. Tar det lugnt idag, tar tid på mig för att andas. Kanske en förkylning på väg, får se hur det utvecklas. A bakar till systera si. L har kalas för oss i familjen imorgon, lite kaffe med dopp. Annars så händer det nog inget särskilt, som är inplanerat i alla fall. Som sagt försöker ta de där små stegen framåt här i livet som ska göra att livet känns lättare att leva. Funderar på att köpa lite godis och ägna mig åt tv-tittande ikväll.
¤
I veckan som gått skulle egentligen min arbetsledare ha ringt på tisdagen men icke sa Nicke. Är ju så struligt det kan vara med dessa arbetsgivare, ta aldrig jobb inom Sv K! De har ju egentligen en själavårdande uppgift som stor del i sitt utövande men är så otroligt dåliga inom det så det är skrämmande.
Vem är det som får skit för det om inte allt i slutänden stämmer?
- Jo, just det! Det är jag!
¤
Men som sagt när måndagen nu kommer så får det nog bli annan ordning på stället!
Och visst, jag får väl ta mig i kragen!
Men hur lätt är det när man inte vet hur allt ska gå till?!
Som sagt, det får tiden utvisa.
Om jag bara orkar och kan ta mig helskinnad igenom detta, så ska det nog bli bra!
Hoppas och tror jag i alla fall!

Inga kommentarer: