söndag 1 februari 2009

Ringande telefon, disk, kryss, hembakt bröd och annat gott!

Nu är det söndag kväll och dagen har bara rusat iväg. Vaknade i morse av att telefonen ringde och det var bara att slita sig upp ur sin sköna sömn. Det var mor min som ringde om att de skulle komma och lämna lite torr ved till oss. Alltså min bror som offrade bensin, släpvagns hyra och ett lass med torr ved till oss. Så nu kan vi elda för varmvatten och värme i huset. Har varit en aning dåligt med torr ved för vår del så pannan har inte mått så bra. Det har även inneburit att vi har frusit inomhus och duschvattnet har knappt varit ljummet. Nått som jag lider av är när vattnet inte blir nästan skållhett när man ska duscha, känns som om man kyls ner till minusgrader utifrån och in. Hugaligen!
¤
Efter det snabba uppvaket i morse så tog jag ett tag med disken som bara växer för var dag som går när jag inte är hemma, konstigt! Vår diskmaskin ska förhoppningsvis bli lagad imorgon och då ska det nog bli lite lättare med disken. Problem med disken får man ju också när varmvattnet tryter. Direkt efter disken tog jag tag i potatisskalaren och fixade till två gratänger så att S skulle hinna med att äta innan han drog vidare till Borås.
¤
Å, nu ikväll har jag fyllt i melodikrysset på nätet, har jag möjlighet att vinna? Nu vill jag bara dra mig tillbaka till min sköna säng igen för att kroppen ska få sin vila.
¤
Gårdagen blev ju lite sen eftersom jag efter att ha varit på ett symposium i Alingsås hela dagen drog iväg till Mona. Tack och lov körde Joss till Mona. Hos Mona käkade vi hembakt bröd med pålägg, semla, godis, ostbågar, chips, dricka, kaffe, vin och vatten, oj oj oj så gott det var! Vi spelade spel, pratade och åt om vart annat, väldans trevligt!
¤
Så var min dag igår och dagen idag!

Inga kommentarer: