söndag 15 februari 2009

Kan drömmar slå in?

Så var det söndag kväll igen och helgen har bara rusat förbi. Alldeles strax är det dags att dra sig tillbaka till sängen för att kroppen ska få vila sig lite. Helgen har i och för sig varit lugn och stillsam. På lördag kväll var vi till Torsten på kalas, han fyllde för några dagar sedan 52 år. Det bjöds på smörgastårta och semlekrans, gottgott!
Idag söndag har jag plockat lite och diskat (görs ju varje dag men ändå). I eftermiddag har jag och G varit på bio (Bolt), en liten rolig animerad film. Givetvis så hade vi pop corn/godis/dricka till, det bara liksom hör till biotittandet. Vad vore en biofilm utan pop corn?
På morgonkvisten imorgon ska jag sitta vid telefonen och ringa s.k. viktiga samtal, sisådär 3-4 stycken. Vissa av dem kunde jag nog klara mig utan, men det är bara att ringa. Kunde vara roligt om någon kunde ringa till mig och berätta något trevligt. Ja, varför inte "Du har vunnit lite pengar" eller "Du får en bil av mig" eller "Du får en resa av mig till sydligare breddgrader". Hm, drömma kan man ju göra i alla fall. Är ju inget som kommer att ske i min livstid.
Så nu är det väl bäst att gå och lägga sig så att jag kan drömma om något trevligt och få glädjas den stunden.

Inga kommentarer: