tisdag 25 november 2008

Mycket kan man hitta på blocket


Denna lilla varelse hittade jag på blocket!
Den ser så otroligt snäll och söt ut. Skulle nästan kunna köpa den bara för det. Men min kvot av hundar är fylld för några år framöver.
¤
¤
Ska lite senare idag ge mig ut på jakt efter några fler julklappar, fick inte tag i så många igår. Kan bero på att jag efter en stund kände mig helt färdig, fick stanna upp och ta en fika. Undrar var all ork och lust med att handla och fixa med julklappar har tagit vägen?
Förr så kunde jag ju ta en hel dag och fara runt och köpa klappar, plus allt annat som skulle rulla på med fem små barn, och nu så är jag slut efter cirka 3 julklappar och ungefär två-tre timmar. Ändå går det inte med något stort tempo kan man lugnt säga .
Var det bättre förr?
Nja, för min del fick jag mera gjort och energin räckte längre vilket gjorde att man var mer tillfreds med allt runt omkring. Men i det stora hela är det väl det som gjort att jag är där idag som jag är!
¤
¤
Det är nog egentligen bara att inse att man får ta det som det kommer nu för tiden, lite (mycket) svårt att acceptera bara.
¤
¤
Livet är ju här och nu!

Inga kommentarer: