söndag 30 november 2008

Julgardiner 'å juleljus kryddat med huvudvärk!



Idag är huvudets dag. Ja, att få må gott är inte alla förunnat. För min del idag beror det väl på att jag gav mig ikast med barnens julklappsinköp igår. Skjutsade dem ju till affärer för att de skulle kunna köpa sina julklappar till nära och kära.

Efter att ha landat hemma en kort sväng igår bar det av till Mc Donalds tillsammans med Susie, alltid lika trevligt. Märk väl så städade dom vid flera tillfällen på Mc D igår. Förr sprang de ju runt för jämnan med trasor i högsta hugg. När vi gick därifrån kom vi på att det inte hade pipit och haft sig som det brukar när vi varit där annars, ovanligt tyst på Mc D igår alltså. När man sitter på Mc D en längre stund så ser man hur det periodvis är mycket folk och hur det dess emellan är väldigt lugnt.

¤

¤

Ja, ja! Nu är det som sagt söndag, 1 advent, och man får lov att tända advents- stjärnor och ljusstakar. Jag har som tradition att man inte får tända adventsljusen förrän på söndag morgon eller möjligtvis efter klockan tolv på natten (inte orkar man sitta uppe för det). Så julgardiner och adventsljus ska vara uppsatt till idag. Men i år så kommer nog gardinerna i ett sakta mak, beror mest på mitt onda huvud, men till viss del att orken inte riktgt räcker till. Får sitta å titta på julgardinerna i köket så länge, mitt huvud å jag. Vad skönt det skulle vara om man blunda en liten stund å när man sen tittar, så är allt på plats. Hm, drömma kan man ju!

Inga kommentarer: