lördag 8 november 2008

Lilla hjärtnos!


Ja, denna lilla hjärtnos har jag varit och fikat hos nu på eftermiddagen.
Idag var det alltså dags för inflyttningsfika hos L och U. Kakfaten var fyllda till bredden och kaffet och drickan lika så.
En aning sliten känner jag mig ikväll efter att ha varit ute i skogen ca 6 timmar. Benen värker och huvudet känns allmänt slutkört. Hade en aning svårt att somna igår kväll för det ringdes från jobbet igår på eftermiddagen - dags att dra i tåtarna angående jobbet!!
Varför!?
Varför måste det beskedet komma på en fredag eftermiddag och göra så att hjärnan går på högvarv?
Varför just nu när jag fick en känsla härom dagen att det kanske är på väg åt rätt håll äntligen?
Varför måste det vara så här, varför måste man känna sig så här?
Varför, varför,varför?
Tänk om någon hade svar på den frågan!
Skulle det bli enklare då för sådana som mig? Skulle jag lära mig hur jag ska göra för att hålla mig på rätt sida av avgrunden? Skulle jag hejda mig innan det går för långt?
Den som lever får se!

Inga kommentarer: