tisdag 4 november 2008

Livet denna dag!

Är det meningen att livet för det mesta ska innehålla huvudvärk och medföljande trötthet?



Kan man inte få vakna en vecka i sträck utan att hjärnan känns som om den ska sprängas. Denna dag likt många andra det senaste året vaknade jag med dundrande huvud, seg i hela hjärnan. Frågan är om man ska stoppa i sig de där migräntabletterna eller inte? Fick för mig att det kanske vore bra att hoppa över nån dag av tablettintag men kapitulerade efter ett antal timmar. Konstigt nog så hjälpte tabletterna en aning och det lättade över pannan. Den som inte haft migrän/huvudvärk vet inte hur gott de har det.



För en liten stund sen kom A hem från skolan och hade på hemvägen köpt lite gott att fika, tyvärr tar det fort slut. Men det är gott så länge det varar!



Ikväll ska jag pallra mig till Tjbk och sitta med och lyssna/komma med förslag på vad som vår 15-års fest på klubben ska innehålla. Det är en fest för alla oss som jobbar ideellt på hundklubben. Förra året satt jag också med i gruppen som planerade festen som blev en stor succé. Efter förra årets fest skrev jag en lång dikt på Tjbk:s gästbok om vad som hänt under kvällen och folk fick gissa på vem som skrivit, den som gissade rätt fick en liten blomma av mig, det blev Ann-Marie som fick en liten höstglöd att lysa upp höstmörkret med.



Tänk vad skoj det hade varit om nån hade vågat skriva ett litet inlägg i min blogg, ingen som känner sig manad?

Inga kommentarer: