söndag 31 januari 2010

Tre år gammalt kort!

Nizze i sin ungdom.
Vad man glömmer fort, hittade det här kortet häromdagen på lilla sötnosen. Han är så söt med sitt lilla underbett.
¤
Idag blev jag väckt av en yster Italienare, alltså inte en tvåbent utan en fyrbent pigg Zol. Till vilket pris som helst skulle jag vilja ligga kvar i min säng och dra mig ett tag till men det ändrade Zol på. Är det morgon så är det full fart på henne när hennes matte har stått upp. Då ska ingen ligga och dra sig! Konstigt nog när hon fått upp mig så är det nån som kryper under täcket i Zols mattes säng. Ingen rättvisa alls!
¤
Dagen idag ska innehålla positiva saker för mig, alltså det är vad jag vill!
Konstigt nog så dyker orden "troligen inte" i min hjärna. Det är ju sådana där trista, tråkiga och ej positiva samtal som jag ska ringa. Att få dessa samtal att bli till min fördel är ju inte lätt nu för tiden när alla ledande politiker med anhang är emot de som är sjuka! Tänk om de kunde göra en genomgång på de som bara fejkar sin sjukdom, vilka pengar Sverige skulle spara då.
Nej, nita till de som redan "ligger" ner!
Strongt gjort av de som har så de klarar sig!
De kan styra och ställa som de vill, ingen hänsyn till de som behöver stöd och hjälp i sitt liv. Att vara sjuk är som att bli kastad ner i helvetet. Det är inte tillräckligt att ha smärta man ska tas ifrån all värdighet man har.
¤
Hoppet, hoppet, hoppet var tog det vägen?

Inga kommentarer: