onsdag 6 januari 2010

Men livet är väl inte till för att vara enkelt?

Ja, nu kommer det mer snö. Snöflingorna faller ner ifrån skyn idag och det gör så det är riktigt grått ute. Fördel finns även med detta naturfenomen det känns lite lugnare eller vad jag nu menar. Solens strålar, de andra dagarna, har gjort att huvudvärken känns ännu jobbigare. Trist men sant, allt kan upplevas olika hos olika personer.
¤
Får väl se om det blir nån stund att njuta av idag, ryggen och huvudknoppen gör sitt för att sabba det hela. Känns nått lättare att bära alla dessa krämpor när jag fått veta att det inte är hypokondri som jag lider av. Vad sen omvärlden säger blir en annan historia. Tror fortfarande att det varit lättare om jag brutit armar och ben med dithörande komplikationer, hade då varit ett mer påtagligt sjukdomstillstånd eller handikapptillstånd.
¤
Men livet är väl inte till för att vara enkelt?
¤
Jag vill så mycket men det är mycket som hindrar mig!
Vill;
  • bli frisk och symptomfri
  • njuta av allt runtomkring
  • få tillbaka mitt egenvärde
  • jobba så fort som det går

¤

Onsdag och bara början på det nya året!

Inga kommentarer: