måndag 4 januari 2010

Ljus, värme och gemenskap!


Julens tid är över för denna gång.
Adventsljusen i mitt hem sjunger på sista versen.
Värmen är varierad både ute och inne, den går upp och den går ner. Mest ner tycker jag i alla fall!
Familjegemenskapen har i alla fall inte varit fy skam! Njuter av alla som finns nära.
¤
Nyåret har kommit och det har gått!
En lugn helg med god mat, Shrek och en liten eldsvåda på arbetsbänken i köket. Visst händer det nått även här!
¤
Idag har det varit måndag hela dagen och telefonen har gått varm. Har hunnit med samtal både till läkare, fack och även visit på VC för spruta, besök hos AF och hos mannens faster. Den sistnämnda bjöd på fika som jag i min förhoppning hoppades på skulle lindra huvudvärken som satt sina klor i mitt huvud denna måndag. Uselt att vakna med sprängande skallebank och ändå vara tvungen att gå ut i solens ljusa strålar, vissa dagar önskar man moln när solen är stark.
¤
Vad som kommer att ske i de kommande veckorna återstår att se, hoppet finns kvar ännu så länge men bara med en liten gnutta.

Inga kommentarer: