måndag 30 mars 2009

Resa till huvudstaden tar på krafterna!

Visst kan det vara skönt när allt bara flyter på!
Ja, nog skulle jag vilja ha det så för några dagar framöver. Bara kunna njuta och komma till ro med allt som händer och sker runt omkring. Dagen idag har varit som jag trodde att den skulle vara efter en helg i huvudstaden (ha, ha huvudstad hm, hm). Och givetvis så hade jag med mig mitt eget huvud till staden med allt vad det innebär, huvudvärk alltså! Tror att jag nog sätter rekord i huvudvärkspillerätande! Vet att det inte är OK men vad gör man inte för att slippa ha Tor i skallen.
¤
Men, men, Zol har varit helt otrolig på Stockholmsresan. Har verkligen varit en cool hund fast en trött sådan. Zol uppförde sig exemplariskt på resan till knoppstaden, både i bilen till Stenungsund, bussen till Gbg, X2000 till Stockholm, tunnelbana till Gullmarsplan, buss till Tyresö och sist men inte minst i bilfärden till där vi skulle bo. Kan tänka mig att fara bort med henne igen om det skulle bli så nån gång framöver. Sen på vistelsen på min kurs så låg hon mestadels och sov. På kvällarna var både jag och hon så slut så vi slappade och degade fram tills det var tid att krypa till sängs. Sedan så var det ju dags igår för hemresan i omvänd ordning fast med vissa förändringar. Slapp åka buss från Gbg för H hämtade upp oss där.
¤
Lilla Zolstumpan blev så glad över att träffa på H så hon förföljde honom fram till bilen. Kursen förövrigt har varit väldigt trevlig och man har träffat tio nya männinskor och några hundar från Sveriges avlånga land. Ska ju träffa dem igen i början av juni och det ser jag fram emot.

Inga kommentarer: