söndag 1 mars 2009

Ja, ja, mitt huvud å jag!

MIGRÄN
Ja, så var det så igen!
Har lyckats denna veckan att ha nästan två dgr utan MIGRÄN.
Ja, inte blir jag pigg av det i alla fall!
Hoppas innerligt att jag nån gång i resten av mitt liv får slippa ifrån MIGRÄN.
Ja, hur underbart vore det inte, så säg!
¤¤
Fast idag ska jag gå på kalas till L i alla fall. Är ju inte nån stor stökig tillställning som tur är. Hade i så fall fått stanna hemma och slappat i tystheten, den saknar jag nu. Svårt att få tystnaden att lägra sig över hemmet när det är fyra personer mer än mig hemma.
¤¤
Ja, visst är livet fyllt av ljud, både det man vill höra och det man gärna slipper ifrån att höra. Hm, vill ta mig till en varm strand där vågorna är det enda som hörs med stilla skvalp, en stund av stillhet och ro för själen. Någon som fixar och donar så att jag bara kan vila mig och njuta av god mat och lågmält samtal i den ljumna kvällen.
Visst vore det härligt, nån som hänger på?

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter underbart,jag hänger på direkt många kramar Mona