måndag 9 mars 2009

Ett steg närmare himmel eller hav! Vilket blir det?

Med solen på annan ort så är det lite kallt här utanför huset. Hundarna har fått vara ute ensamma i hagen en stund så att det blev lugnt här inne. Har kollat runt lite via datorn om hur/vad jag ska göra åt min plats här på jorden. Inte lätt att bena ut nått man inte vet hur det ska gå till att få rätsida på.
När, var och hur är ju frågor som jag ännu inte fått nått riktigt svar på!
Några miljoner på fickan så kan jag gå under jord och starta upp en ny värld. Antar att det finns såna som vill hänga på och få det lite lugnare och bättre i livet. Det är grått med det mesta just för stunden, svårt att inte veta vad som gäller. Hoppas att jag gör det rätta så det inte slår tillbaka på mig själv.
Dessa steg som ska tas i lagom mått, inte för stort-inte för brett, bara i lagom övergripliga tassande steg. Eller handtag-eller tankar-eller handlingar i väl avvägda delar.
Visst kan det te sig lätt men det är ack så svårt.

Inga kommentarer: