torsdag 5 mars 2009

Energi, tigerkaka och skynda långsamt!


När nu kvällen/natten är här sitter jag här och funderar på vad jag gjort hela dagen. Känns som dagen har varit lång och ganska lugn. Har varvat lite småplock och slapphet med givande resultat. Så nu återstår bara resten och det får man väl se bland stjärnorna efter när det ska bli klart. Men för min del är det ju bäst om jag kan acceptera att det får ta tid.
Ibland så önskar jag att få orken tillbaka vilket skulle göra att mycket på kort tid skulle bli gjort. Synd att man inte förr uppskattade all energi och ork man hade.
¤
Ikväll har jag också varit på styrelsemöte på Tjbk. Där bjöds det på en salig massa info om klubben, kaffe ock hembakt tigerkaka. Kakan hade ordförande Gunilla bakat och den doftade så gott. Det har kommit till nya medlemmar i styrelsen och det är ju alltid trevligt. Jag för min del sitter kvar ett år till sen är det väl dags att byta ut mig så att andra får ta plats istället. Det kan ju vara bra att andra får komma in i styrelsen med nya friska tag.
¤
Imorgon är det dags att slå sig ner med telefonluren i hand för att se om det kan ge något inför framtiden. Som sagt dags att ännu en gång skynda långsamt. På måndag ska väl allvaret ta plats i mitt liv igen men hur och på vilket sätt har jag ingen aning om.

Inga kommentarer: