lördag 17 januari 2009

Mina vänner gör min värld så lätt att leva!


På måndag morgon dras snören ihop om mitt väl och ve i arbetslivet!
Ska jag, kommer jag att klara av kraven som läggs på mina axlar? Vissa stunder känns det som att det fixar jag och andra stunder då är det en tung börda som läggs på mina axlar. Det är ingen som vet, sist och minst så vet inte jag hur det kommer att sluta. Allt hade varit så mycket lättare om allt gick på en rak linje framåt i livet. Får försöka att ta de minsta små steg som finns, de allra kortaste som någonsin funnits och kanske finns på denna jord.
Inte glömma av att finna och använda ordet NEJ lite oftare!
¤¤
För att försöka styra åt ett annat håll här i livet har jag tagit några steg mot ett annat mål, lite trevande men ändå ett försök till förändring. Ska inte nämna det här men jag har förhoppning om att kunna och orka med ett stort kliv åt ett annat håll. Få mer att leva för som inte sakta men säkert trycker ner mig i det stora svarta orkeslösa hålet igen.
¤¤
Ja, till dagens händelser då!
Morgonen har startats med "Melodikrysset", fixade det galant tillsammans med H. Just nu sitter jag framför datorn men den stunden ska snart vara avslutad. Sen väntar lite småpyssel, önskar att jag hade mycket energi så att jag fick städat ordentligt, lider av att det ser ut som det gör. Ikväll kanske jag ska på bio i Kungälv (av alla ställen) tillsammans med Mona och Joss. Alltid lika givande och lindrande för själen att avnjuta deras sällskap.
¤¤
Mina tankar känns så lätta när jag umgås med mina vänner: Susie, Joss, Mona, Christel och Lotta m.fl.
Tack för att ni finns!!

Inga kommentarer: