torsdag 22 januari 2009

Det är stunder som är guld värda!



Idag är det alltså torsdag och jag kollar runt lite på internet och inte hittar jag nått av intresse. Känns lite kallt och ruggigt idag tycker jag. Funderar på om jag ska ta mig en sväng ut i affärsvärlden. Hm, kan ju vara trevligt! Utan några krav att prestera nått! Kanske kan göra så att sinnet och huvudvärken skingras.

Zol sitter innanför min tröja och kollar på vad jag sysslar med. Emellanåt sover hon en stund. Det värmer så gott när hon ligger så tätt inpå, som ett litet värmekrus.

Igår kväll var jag på kören som startade upp denna terminen. I vissa sammanhang känner jag av att jag inte är helt ok, hade en inre diskussion med mig själv om jag skulle gå på kören eller inte. Slutade med att jag gick men det var jobbigt och fruktansvärt slitsamt. Konstigt att det kan kännas så när jag tycker om att sjunga. Alla var trevliga och tyckte att det var roligt att se mig igen. Å, det är ju bra i alla fall! Men när så kören var slut och jag tog mig hemmåt så gick luften ur mig och humöret var ju inte det bästa. Stackars dom som träffade på mig då!

Var, när och hur ska jag känna mig okey? Ska detta hålla i länge? Känner mig pressad att jag måste bli "frisk" nu. "Det brinner i knutarna!"

Det finns stunder som gör att jag nästan känner mig okey, det är dom gånger jag träffar mina vänner. Bara så att ni vet det! Antar att ni inte märker så mycket av mitt slit, jag och min hjärna emellan. Det är stunderna med er som är guld värda!

1 kommentar:

Anonym sa...

Du ska veta att jag också tycker att det är guld värt att träffa er mina vänner kram Mona