måndag 26 januari 2009

Idag satte jag saxen i Zigge! Låter hemskt men det är sant!



Nu drar livet iväg med mig åt ett håll som jag förhoppningsvis ska kunna njuta framtida skörd av. I min dröm finns en meningsfull sysselsättning som bygger upp mitt inre, en chans att nå ett mål som ger mig lugn och bringar ordning på mitt nuvarande kaos.

¤

Min Zigge har jag nu satt saxen i idag.

Zigge blir som en ny hund varje gång som saxen har fått gå lös på honom. Han nästan somnar när man pysslar och grejar med honom, ser ut som om han njuter av att få vara i centrum. När saxen har dansat över hans kropp en stund så är högen med päls lika stor som Zigge själv. Får se om jag kan få duscha honom imorgon och sedan när han torkat dra över med saxen igen för att justera det som jag inte fick till riktigt idag.

¤

Imorgon ska jag förutom att snygga till Zigge ta mig till Stenungsund och lämna tillbaka en film som jag lånat på biblioteket (ett måste!). Kan tänka mig att få till ett besök hos Joss med mitt USBminne så att vi får fixat och donat med några bilder från våra små utflykter. Men det återstår att se hur det blir med resten av dagen. Finns ju alltid att göra både med ditt och datt!

Inga kommentarer: