söndag 2 augusti 2009

Kalas på kalas, gott att det blir lugnt nu!

Zigge nutid

Zigge dåtid

¤
Sitter nu här och funderar över helgen som har gått.
H och jag var på 50 års kalas i Ödeborg igår kväll vilket var otroligt trevligt och roligt. Träffade alla mina syskon som jag bytte endel ord med. Sen kan man ju säga att spritmängden för några som var på kalaset nådde en aning för hög nivå. Tråkigt att folk inte kan och vet när spriten tar över deras sätt att uppträda. Att göra ett försök att nocka någon med sin skalle är till att gå för långt i min smak.
Tacka vet jag de som blir lite lättsamma och trevliga, och som kan uppföra sig med vettet i behåll fast att de har alkohol i kroppen.
¤
Idag har H och jag varit på kalas till F:s flickvän. Alltid lika trevligt och lättsamt att träffa hennes familj. Även på detta kalaset fick vi god mat och dryck så man nästan föräter sig. Nu är det bra att kalasfronten lugnar sig ett tag så man inte stoppar i sig så mycket gottigott. Känns som om man hela tiden går runt och är proppmätt.
¤




1 kommentar:

Åsa sa...

Oj va du har kalasat då!=))

Visst är det trist när det går överstyr med en del folk så fort det finns sprit? Mycket mysigare att sitta å tjöta å ta lite vin å tända ett par ljus, eller hur?;)

Snart ses vi igen, ska bli kulkul!!

Kram Åsa