måndag 24 augusti 2009

Hm, livet är inte lätt att leva, när jag är jag!

Att komma in på gymnasium är inte alltid så lätt.
Man kan bli ställd över att inte allt flyter på och att förhoppningar grusas. Fjärde gången som ett av våra barn ska gå på gymnasium och konstigt nog så har man tron på att en fjärde gång kan det inte gå fel, haha!
Ack, vad man kan bedra sig!
När femte barnet om några år ska söka till gymnasiet ska jag leka telefonterrorist. Jag ska ringa minst en gång per vecka för att kolla av så att ansökan inte försvinner eller att någon annan tabbe görs av nån kass studievägledare.
Och visst blir man snurrigare (än vanligt) och förbannad när inget går att lösa på ett lättvindligt sätt utan det ska tjatas och gnatas.
¤
Hm, livet är inte lätt att leva!
¤
En sak kvar som kan hända!
Oftast kommer ju tre olyckor på raken, för min del så stukade jag till vänstra foten ganska rejält när jag skulle åka till hundklubben inför rally..kursen. Underbart, att få känna av sina vrister och fötter - som annars är som något bihang som bara bär en framåt dag ut och dag in.
¤
Förövrigt har jag haft en väldigt tung och jobbig tid efter hemkomsten från Ölandssemestern. Vardagen la sig som ett tungt ok över mina axlar så fort som hemön kom i sikte. Det vardagliga som bara ska funka men som gör att jag får kaos i kropp och själ. Krav utifrån och krav inifrån mig själv bara vällde fram och hela hjärnan blev/blir det snurr i.

Inga kommentarer: