torsdag 6 augusti 2009

Gamle Farfar Albin, du saknas mig!

L, A, Gamle Farfar och S

1993

¤


Ja, nu är det sommarvärme på dagarna igen, återstår att se om det håller i sig. Troligen så blir det nog så eftersom att vi drar med oss husvagnen och kör österut till helgen.

Det är dags för vår lilla tripp tillsammans med fem galna hundar. Ska bli intressant att se hur den trippen kommer att sluta. Blir kanske kaos eller så flyter allt på i lugnt tempo och dagarna bara rullar förbi.

¤

Packat har jag gjort så smått för det går ovanligt segt med det mesta just nu. Imorgon ska jag stå upp tidigt har jag bestämt (just nu i alla fall) för att åka och handla diverse förnödenheter för när det blir varmt går orken ur mig totalt.

¤

När jag skulle välja ut ett kort till detta inlägget föll min blick på det med Gamle Farfar Albin och mina tre första barn på.

Min farfar var en härlig person som tyvärr dog våren 1995, ett halvår innan mitt sista barn blev fött. Farmor (dog våren 1992) och farfar var som mamma och pappa för mig, jag växte upp hos dem från det att jag var 4-5 år. Jag hade tur att få växa upp på landet istället för i nån stad utan djur alldeles inpå. Farfar hade alltid jakthundar (drevrar) som jag ibland gick ut och gick med men de drog något så in i norden. Ingen dressyr på dem inte men ack så snälla!

Dolly, Bella och knäppa Nicke är de jag minns mest.

Dolly var nog den som jag minns mest och längst för hon var nog den som blev äldst av dem. Hon var den enda av hundarna som fick komma till veterinär när det blev dags att göra slut på levnaden på denna jord. Tror att hon hade sin egna lilla plats i farfars hjärta.

Många tårar fällde jag efter den hunden!

¤

Inga kommentarer: