fredag 8 maj 2009

Marwin, jag och många tankar fyllda med energi!


Fick idag detta kort på Marwin och mig.
Är inte så förtjust på kort med motiv av mig, men man får ju offra sig för de små liven. Imorgon ska jag troligen vara barnvakt till Marwin medan L och U flyttar deras bohag till den nya lägenheten. Kan tänkas att vid fint väder får jag två extra hundar på köpet också, Oliwer och Dara.
¤
Så läget imorgon kan bli livat, första gången i mitt liv som jag ska ta hand om ett spädbarn och fem hundar. Fast att hundarna i och för sig är goa allihopa så får man ju hålla koll på dem. Förr så var det ju fem barn och en hund, så det kan ju inte bli så mycket mer kan man tycka.
¤
Annars så tycker jag "synd" om mig själv som alltid, känns som om jag gnäller jämt och ständigt nu för tiden. Men efter att jag tagit del av en blogg med väldigt gripande inlägg så försöker jag hejda mig lite. En blogg skriven av en kvinna som jag känner genom min hundklubb och som nu genomgår sin första starka cellgiftsbehandling. Mina tankar går till henne, hennes två yngre barn, pojkvännen och resten av hennes familj. Hon är nu drabbad av samma sjukdom som tog hennes pappas liv.
¤
Alla och envar som har energifyllda tankar, dela med er till de som behöver!

Inga kommentarer: