torsdag 1 oktober 2009

Det gäller att utnyttja den värme man kan få!


Här hemma så kan man ju inte skryta med att man har det varmt och gott inne precis. Pannan fungerar ungefär till 20 % vilket medför att det är kallt inne och att det finns minimalt med varmvatten. Jag som bara älskar att duscha varmt får tiga och lida.
Hundarna kan juanvända sig av att ligga tätt ihop som Nizze och Suzz gör på bilden. Själv tar jag de små krypen och lägger i knät på mig ibland för värmens skull men det är intealltid så praktiskt för de ligger ju inte som jag vill.
¤
Har idag varit på hälsokontroll av Suzz för försäkringens skull och som jag trodde så var allt okey. Suzz var jätteduktig vid undersökningen men strulade lite när de skulle ge henne kennelhoste-vaccinet i nosen. Vid tredje försöket fick jag gå ur rummet och veterinären och djurskötaren fick lägga henne ner. Envetna och starka är de här små hundarna, inte så klena som de ser ut alltså.
¤
På vägen hem sen var jag och alla fyra hundarna och hälsade på L och hennes två hundar, livat värre kan man säga. Men de är otroligt duktiga alla sex hundarna tillsammans, endast en okastrerad hane som fick fullt upp med att kolla in Zol som vi tror är på gång att löpa. Dara är stor med mycket energi så man får ha lite koll eftersom Zol och Suzz är av det klenare slaget och Dara gärna vill släppa loss och busa med dem. Zolstrålen vill ju gärna leka och busa med alla och vill gärna få igång en schäfer (Dara) i full sule i en mindre lägenhet.
Ack, ja! De hundarna, de hundarna!

Inga kommentarer: