tisdag 30 december 2008

Vad 30 år kan gå fort, det är som om det vore igår!

Zigge 20081230
fotograf Anni
¤
¤
Så sitter jag här igen och ska skriva ner lite av varje!
Bara så du vet Susie så skulle jag vilja ha lite kort på dig , du skulle göra dig fint här på min lilla sida. Hade tänkt skriva om att vi nästa år kan fira att det är 30 år sen vi började på Dingle men kom på samma gång på att det ju var nu i höst.
Så hösten 2009 får vi fira att det var 30 år sen vi slutade på Dingle lanthushåll som det då hette.
¤
¤
Igår var jag i Uddevalla och hälsade på min lillasyster, konstigt nog så började vi prata om små händelser som skedde för sisådär 25-30 år sen. Om när vi var till Hunneboparken, små trippar till Sture som slet som avbytare i Hästveda och lite annat "smått och gott".
Ja, om man tänker tillbaka lite så minns man både ett och annat!
¤
¤
Idag har jag inte gjort många knop, mest bläddrat och slängt en massa onödiga papper som legat på hög alldeles för länge. Fast egentligen så har jag letat efter kvitto/info om vår diskmaskin som tyckte att den har fungerat tillräckligt. Har nog gått troll i vår diskmaskinsägande, vår förra gick också sönder så här tiden runt jul.
Ja, så imorgon ska jag försöka ringa till försäljaren och höra vad han tycker om det hela.
¤
¤
Och imorgon är alltså den sista dagen på detta året!
Håller på att droga ner Zigge så att han inte ska lida för mycket imorgon när det smäller runt omkring vårt hus. Tyvärr har det de senaste dagarna smällt lite då och då, svårt att försöka hjälpa Zigge då. Är inte så lätt att veta när det smäller till!
Men annars så ska vi inte göra något speciellt, blir väl till att äta och ta det lilla lugna.

Inga kommentarer: