måndag 1 december 2008

Julklappar och julkrubba!


Zigge i det gröna!

Nu är det kväll igen och snart dags att dra sig tillbaka. Dagen har varit förhållandevis lugn och det är ju bra det.
Något som jag nog alltid har tyckt om ända sedan jag var liten är det här med att slå in julklappar. Slår nog in mina inköpta julklappar till 100%. När jag var liten så slog jag in alla julklappar med metervis med tejp men nu för tiden nöjer jag mig med att tejpa sådär lagom (typiskt svenskt ord - lagom) så att paketen håller ihop i alla fall. Så ikväll har jag slagit in endel av klapparna och resten får jag ta en annan dag, är ju inte färdig med inköpen ännu.
¤
H har varit och hämtat sin utstyrsel som han ska ha på sig på den levande julkrubban i Valla. Det är tredje året nu som han ska agera värdshusvärd. Så gå och se detta julspel om du inte sett det ännu. Troligen ska G vara med i änglakören i år igen. Jag ska nog gå dit tror jag, kanske på genrepet. Vet inte om de har fått tag i nån liten bebis som Jesusbarnet eller om det blir en docka i krubban, återstår att se!

Inga kommentarer: